Vårt affärssystem uppdateras den 1 april. – Läs mer om ändringarna

När vi börjar vårt 41:a år på Enervent Zehnder tar vi ett steg framåt för att förbättra våra tjänster. I början av april, 1.4, kommer vi att implementera det gemensamma företagskontrollsystemet för vår modergrupp Zehnder Group. SAP är ett av de ledande affärssystem på marknaden och vi kan använda det för att säkerställa att vi även i framtiden kommer att möta våra kunders föränderliga behov.

Med implementeringen kan vi optimera vår verksamhet med hjälp av realtidsdata, vilket innebär en ännu bättre service för våra kunder och alla våra partners. Det möjliggör bland annat mer exakt produktmärkning än tidigare. På motsvarande sätt kan man se leveranstiden redan vid beställningstillfället. Systemet underlättar även beställning av produkter från andra Zehnder Group-bolag.

Effekter av övergångsfasen

Projektet startade i april 2023 och det har engagerat många av våra nyckelpersoner under det senaste året. Vi har velat säkerställa en smidig övergång för alla våra intressenter.

Implementeringen av SAP-systemet kommer oundvikligen att orsaka några tillfälliga störningar. Det är ett kort uppehåll i vår produktion, vilket försenar leveranserna ett tag. I samband med detta är även vår webbutik stängd på grund av uppdateringsarbeten från 20 mars till 2 april.

Försäljning, kundservice och tekniskt stöd kommer att fungera normalt under hela övergången. Vi har gjort särskilda arrangemang för att säkra våra kunders reservdelsleveranser under avbrottet. De täcker merparten av vårt reservdelsurval.

Som alltid kan det komma överraskningar, men vi har planerat förändringsfasen så exakt som möjligt. Vi ber på förhand om ursäkt för besväret som orsakats av förseningarna. Om du undrar över något kan frågor skickas till vår kundtjänst på enervent@enervent.se.